Ingen revansch i marginalernas bransch


Jag vet. Ni vill inte läsa om sport. Men det händer ändå ingenting kul i mitt liv just nu (annat än att jag ska bli pappa i december) så då får det helt enkelt bli lite sport på agendan. Trots att AIK förlorade. Igen.

AIK dominerade matchen och var det bättre laget. Om man bortser från de fyra inledande minuterna på andra perioden. Tyvärr gjorde Djurgården tre mål på de fyra minuterna, vilket räckte för att vinna matchen. Men det gör inte så jättemycket. Visst kan det bli streckstrid för AIK och då är alla poäng viktiga. Men just nu var det här bara en förlust i en lång serie av 55 omgångar. Och spelet såg dessutom bra ut. Så jag är inte det minsta orolig.
Gårdagens förlust var mycket värre. Den kan sabba Europacupspel.


PS. Två derbyn. Inget bråk (på arenorna). Det går framåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0