Godkänd blEv jag doCk


(skrivet den 1 juni)

Det var inte direkt "Bra jobbat!" eller "Snygg lösning!" som stod i marginalen. Istället var det kommentarer som "Jag förstår inte vad du gör!" och "Nu hade du tur!" som nådde min näthinna. När jag skrivit att jag åtminstone kommit halvvägs genom en lösning av problemet kom en snäsig replik om att jag inte var "riktigt halvvägs" och min slutsats på uppgiften efter var kort och gott "FEL!".

Ja, alltså min matematiska karriär börjar gå mot sitt slut. Åtminstone om trenden håller i sig. Från att snitta ett B är jag numer 2 poäng från underkänt och då har jag inte ens lämnat grundnivån.
Men än så länge trampar jag vatten och jag fick till slut skriva dit 14 godkända tentor i protokollet. Så jag ska väl inte klaga.

Kursen "Ordinära differentialekvationer" läste jag in på blott en dag, så där var ju så klart det E som jag faktiskt fick en positiv överraskning. (Tur att man kan få poäng för en ansats!)
Kursen "Stokastiska Processer och Simulering I" satsade jag dock helhjärtat på, och röjde gamla tentor som en galning. Där fick jag C - med nöd och näppe. Cr (lol) man bara till betyget är det förstås klart godkänt, men studerar man min skrivna tenta så inser man att jag faktiskt var nära att bli underkänd, då jag var nära att missa basdelen. Delen som man tydligen ska "klara i sömnen bara man varit med på föreläsningarna".

Men okej. Godkänt är godkänt, och så länge jag undviker F så spelar det egentligen ingen roll hur det ser ut. Och kan jag bara hålla mig flytande ett år till så har jag mig en kandidatexamen i matematisk statistik.

Sen vete fan vad jag ska med det till, men det är en annan femma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0