Gäster med gester


Jag gillar det programmet. Det är perfekt lördagsunderhållning, tycker jag. Nu kollar jag ju aldrig på det på lördagar i och för sig, men i princip gäller mitt uttalande.
Stundtals lite för högljutt, stundtals lite för påklistrad harmoni. Och man behöver faktiskt inte applådera efter varje avklarat ord!
Värst är när komikerna försöker vara roliga mitt under charaden. Särskilt när det är en komiker man inte gillar. Det är inte Parlamentet det här. Det är en seriös tävling.
Sedan tycker jag också att de gott och väl kunde förlänga programmet med 5 minuter så att alla tävlande får göra två charader var.
Och Rikard Olsson är faktiskt lite för hjälpsam.
Men i övrigt så är det ett bra och trevligt program. Finns det dessutom några deltagare som man kan heja på så slår det absolut "Fångarna på Fortet" i underhållningsvärde.

Senast var det superduell. De två bästa lagen ställdes mot varandra. Men när det kom till kritan så var det bara ett lag på banan. Inte särskilt ologiskt. För det första är Peter Magnusson så jävla seg! För det andra så kan man inte få en mycket bättre laguppställning än Lena Philipsson och Morgan Alling på samma lag. Dessutom toppat med Johan Wester.

Nästa lördag är det säsongsavslutning. Och trots att det är två rätt tråkiga lag så kommer jag att sitta klistrad med ett leende på läpparna. För att jag helt enkelt gillar programmet.


PS. Fatta vad döva personer måste vara bra på charader!  Ja, kanske inte på att gissa då'rå, men på att utföra dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0