En rätt bra dag


AIK vann mot Mjällby i fotboll. AIK vann mot Timrå i ishockey. Jag vann pengar på tipset.
Blev nästan euforiskt glad när det stod klart att ovan nämnda trippel slog in.

Att AIK slog Mjällby innebär att de fortfarande har en chans på guldet, men det betyder framför allt att en topp3-placering blir allt mer trolig. Och det innebär Europacupspel nästa år!

Att AIK slog Timrå var kul. Att det blev 5-1 var riktigt kul. En betydligt bättre premiär än förra året (när man förlorade med samma siffror). En superstart på säsongen!

Att jag dessutom vann på tipset var en rejäl bonus. Har nu vunnit två omgångar i rad!
Men det var riktigt nervöst. Först satte jag nästan hjärtat i halsgropen (bildligt talat) när en av matcherna lottades. En match som jag borde ha fått in gick därmed ut och min enda chans stod till sista matchen på kupongen. Där kollade jag SVT:s text-TV som konstaterade att Fredrik Petterson gjort mål för Frölunda, vilket skulle innebära att jag förlorade.
Men i efterhand korrigerades målskytten till Mika Pyörälä och Fredrik Petterson skrevs in på assist. Detta vände på steken och gjorde istället att jag kunde kamma hem stålarna!

Så där har vi det. Triss i lycka!
 
Och händelsevis också triss i ämnen som ingen vill läsa om på bloggen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0