Det stora valet


Jag stod inför ett val i morse. Tåget skulle gå om nio minuter och jag stod i hallen. Utan jacka. Den låg nämligen i mitt rum. Efter derbyfadäsen senast bestämde jag mig för att strunta i jackan och gå direkt till tåget. Genom att gå snabbt skulle jag behålla värmen, varpå jackan skulle bli överflödig.

Jag kom till stationen med 20 sekunder till godo, men möttes av oroväckande många människor på perrongen. Jag kisade lite försiktigt upp mot ljustavlan. Tåget var en timme försenat.

Jaha.

Det fanns inte mycket annat att göra. Jag fick helt enkelt stå där och vänta. Tillsammans med ett tusental medresenärer stod jag där i tystnad och lyssnade på den senaste trafikinformatio-nen som ropades ut i högtalarna: "Det råder kraftiga förseningar i pendeltågstrafiken."
Nähä, det menar du inte...

Så där stod jag då ute i kylan i cirka 58 minuter. Kände vinden i håret. Huttrade lätt för mig själv.
Önskade att jag hade haft en jacka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0