Plugg vs tugg


Plugga sån't jag inte förstår eller tugga sån't jag inte förmår?

Det är lite det jag har att välja på just nu. Familjen ropar om hembakad äppelpaj medan jag ser med uppgivenhet på de matteuppgifter jag förväntas klara av om drygt två veckor.
Tror faktiskt att jag väljer att plugga. Visst känns det hopplöst. Men det är just i sådana här situationer som det är så skönt att ha den där raden av 14 godkända tentor bakom mig.
Jag vet ännu inte hur man misslyckas och det talar för mig. Allt annat talar som vanligt emot, men just traditionens makt är den ljuspunkt jag väljer att bejaka.
Så det blir nog bra till slut. Dock kan ni ge er tusan på att inläggen om två veckor kommer vara fyllda av panik, frustration och ångest. På tal om traditionens makt.

I övrigt konstaterar jag att det nu är oktober men att det fortfarande känns som april.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0