Traditionen lever!


Jag trodde på förhand att jag skulle spendera kvällen i leda, utan att äta en enda kanelbulle. Istället blev det sex.
Och efter det så åt jag ett par kanelbullar också...


Kvällens match var helt galen och fick det mest osannolika slutet. Inom loppet av fem minuter tappade AIK en 7-2-ledning till 7-7 och förlorade sedan matchen på straffar.
Vem som stod i mål? Markus "Sopan" Svensson. Svensson har nu släppt in 10 mål på fyra perioder och dessutom släppt in två av tre straffar! Motsvarande siffror för Viktor Fasth är 11 insläppta på 23 perioder och två av sju straffar. Statistik är inte allt, men i det här fallet talar den sitt tydliga språk. AIK behöver Viktor Fasth.


Anledningen till att jag åt bullar var att man faktiskt fick bullar på Hovet. Och när man får sådana här gratischanser att hålla traditioner vid liv ska man ta dem, tycker jag. Så härmed ingår jag en pakt med mig själv. Den 4 oktober varje år ska jag kanelbullefrossa. No matter what!

(Av årets övriga 364 dagar ska dock minst 360 vara kanelbullefria.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0