Tentapub och Stora Silvret


Det blev till slut tentapub för mig i går kväll. Och efter eventuellt två omtentor tidigare under veckan så känner jag att jag äntligen börjar leva studentlivet på riktigt. Och jag måste säga...
I have been missing out!
Först gick vi till lärarpuben(?). Där stod cirka hundra personer intill väggen och spräckte bubbelplast. Så jag passade in ganska bra...
Sen gick vi till datalogpuben. Eller ja, till kön till datalogpuben. Men efter en och en halv timme så gick vi även in i datalogpuben. Det hade var lite småkyligt ute och jag hade på mig min vinterjacka. Tyvärr var garderoben full, så jag fick dansa med jackan på. Efter en timme lade jag den dock i en hög på golvet och kom undan med endast en böteslapp. Fast det var inte riktigt böter. Festen hade fängelsetema och polisen var en superhet blondin och min bestraffning var att jag skulle dansa med henne och ge henne en kram. Så jag tog av mig alla kläder och lade dem i högen...
Nej, det gjorde jag inte. Men det andra var faktiskt helt sant. Tyvärr försvann dock polisen in i folkhavet innan jag hann få mitt straff och sedan hittade jag henne inte på hela kvällen.
Möjligtvis var det min riktiga bestraffning.
Men jag dansade loss ordentligt i alla fall. Kanske lite väl mycket när "Popular" dök upp i högtalarna, men ibland så är det svårt med självbehärskningen...





Kom inte på någon bra övergång till fotbollsallsvenskan så istället blev det en bild på två getter.


AIK spelade 1-1 mot Helsingborg och vann Stora Silvret. Det var roligt. Näst bäst i Sverige och chans till Europa League-spel nästa säsong. Dock tycker jag att det är lite töntigt att hålla på med stora och lilla silvret. Ge tvåan silver och trean brons! Precis som i alla andra sportsammanhang i hela världen.

Här hemma kammade jag för andra året i rad hem familjetipset gällande Allsvenskans sluttabell. Skönt att åter få smaka lite på segerns sötma. Men jag hade väl inte direkt någon mördande konkurrens.
Den som var näst bäst var min syrra och hon tippade Halmstad som etta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0