Sjuk


Den kom som ett yrväder en oktoberafton och lade ett virus i en svångrem om halsen.
Febern.

Kände mig redan igår superkrasslig, men valde att ändå åka till skolan. För att labba. Hur det gick? Sex timmars slit. Fyra rester. Och vi är fortfarande inte ens nära.
I dag orkade jag inte. Olidliga halssmärtor, raspig hosta och en rinnande näsa har adderats till febern. Det enda jag egentligen har ork till är att ligga i sängen.
Men viljan slår det mesta. Så hade det här varit gymnasiet så hade jag nog kämpat mig till skolan trots allt. För att upprätthålla 100 procents närvaro. Och hade jag haft tenta i dag så hade jag med största sannolikhet varit på plats.

Nu slipper jag hur som helst bry mig om sådana saker. Missade visserligen en repetitions-föreläsning i dag, men jag är typ kung på att plugga på egen hand.

Host host.


-----------------------------------------------------------------------------------------


- Är det sant att du är så sjuk så att du inte ens kan prata?
- ...
- Men svara då, för i helvete!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0