Så jävla värdelöst!


Jag var inte den enda som muttrade bittert när jag stegade ut ur klassrummet. Tentan var svår, men kanske kan Anders kompensera med generös poängsättning?
Det är mitt enda hopp just nu. För det luktar omtenta.
Det är tråkigt, för känslan efter fyra frågor av sex var ändå att det skulle kunna gå vägen. Jag kände att det skulle kunna räcka om jag klarade en halv fråga till. Men så kom två frågor där jag inte hade den blekaste. Och det kändes så surt, när jag faktiskt hade klarat ett par frågor inledningsvis. Att det inte betydde någonting. Det är det som känns mest surt.
Men det är inte helt kört. För innan jag lämnade salen (med 50 minuter till godo - what up?) så lyckades jag knåpa ihop en lösning till uppgift 6.b). Förmodligen helt fel, men ändå med ett rimligt svar. Skulle det visa sig vara rätt så kan det räcka med en tröstpoäng från en icke avklarad uppgift, förutsatt att jag inte får något poängavdrag på de uppgifter jag tror mig ha klarat. Som ni märker så griper jag efter halmstrån, men jag vill så gärna ha ett E. Framför allt då jag inte alls är förberedd inför tentan på fredag.
Så vi kör på obotlig optimism i kväll. I morgon kommer förmodligen en stor dos av det motsatta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0