Pengarna på bordet


Så klart kollade jag in TV4:s nya "gameshow". Jag brukar alltid se premiäravsnittet och kanske något avsnitt till för att sedan glömma bort det helt och hållet. Men här finns det faktiskt en chans att jag ser åtminstone hälften av avsnitten.

Det är så skönt med ett program där de tävlande inte kan hoppa av under spelets gång. Och de ges inte allt för mycket tid att vela. En minut. Inget "Hur går tankarna?" eller typ "Vill du ringa en vän"?  Det är "Klockan tickar - kör!" 
Och så är det två stycken som tävlar i lag, vilket gör det hela mycket roligare. De triggar varandra. Man kan känna deras panik när man sitter hemma i TV-soffan (nu satt jag visserligen i min kontorsstol, men kontentan är densamma).
Det är inte heller alltför mycket småprat mellan frågorna, utan rakt på sak. Det uppskattas.

Och så har jag faktiskt ingenting emot Peter Jihde heller.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0