Mindre än 8 timmar till tentan (vad fan är kovarians?)


När min syrra pluggar matematik försöker jag få henne att förstå vad hon gör och inte bara lära sig principen. För sedan kommer ett tal på provet som inte ser exakt likadant ut och då är det kört. Och det gäller även mig.
Det är inte omöjligt att klara sig ändå. Jag menar, det är ju inte direkt som att det är den vida matematiska förståelsen som har hållit mig flytande det senaste året. Men det är så mycket skönare när man förstår åtminstone litegrann! Just nu sitter jag med gamla tentor i Sanno II och saknar förståelse helt. På varenda uppgift. Jag kan därmed enbart förlita mig på principer och det är en väldigt skör tråd. Dessutom är de flesta principerna helt ologiska och förändras gång på gång, varpå de inte längre är principer utan bara rent nonsens. Så det ska till en himla massa tur för att det ska gå vägen i morgon. De enda säkra poängen är chockerande nog bevisfrågor, fast bara om det gäller fyra specifika bevis. Ja, duktiga jag har memorerat fyra bevis på hela kursen! Wow.
Jag brukar ju göra en liten skattningsskala procentuellt så jag vidhåller väl den traditionen.


A - 0 %
B - 0 %
C - 2 %
D - 13 %
E - 25 %
F - 60 %


Ja, som ni ser är förutsättningarna inte de bästa. Det enda som talar för är att det brukar se ut precis så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0