Who cares about Högskoleprovet anyway?


Jag blir så irriterad. Jag var en poäng ifrån 1.7 på högskoleprovet. Men det är inte det som irriterar mig. Enligt mitt kontrollpapper så fick jag ihop tillräckligt många poäng!
Jag måste alltså antingen ha markerat fel ruta på provet eller skrivit upp fel bokstav på kontrollpappret.
Fan! Nu bara måste jag ju göra om det till våren!

Men som provet nu är utformat så kommer jag alltid att ligga på 1.5 - 1.8. Och förmodligen inte på 1.5. Det är nämligen så att mattedelen och verbaldelen ses som två oberoende prov. Och jag kommer alltid att få 2.0 på mattedelen. Den här gången hade man fått 2.0 även om man missade 9 poäng! Inte för att tillgripa högmod eller så, men det finns inte en chans att jag missar så många poäng. En riktigt dålig dag kanske jag skulle missa 7 poäng. Men då snackar vi absolut värsta tänkbara.
Så det enda som gäller för mig är verbaldelen. Där kommer jag att ligga mellan 0.9 och 1.5, och 1.3 är det som krävs för att dra upp totalen till 1.7. Så till i vår ska jag verkligen toksatsa på meningskomplettering. Av någon anledning var det där jag sumpade det i år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0