Konsten att låsa upp en dörr


Det är lite lustigt. Jag har bott i det här huset i över 15 år och jag vet fortfarande inte åt vilket håll man ska vrida nyckeln för att låsa upp dörren.
Att låsa är inget problem. Det gör jag av ren vana, utan att tänka på det. Och då kan man ju tycka att jag borde kunna låsa upp dörren också, det är ju bara att vrida nyckeln åt andra hållet. Men nej. Varenda gång jag ska öppna dörren blir jag osäker, chansvrider åt ena hållet och väljer rätt i uppskattningsvis 50 procent av fallen.
Jag kanske borde skriva en liten ramsa så att jag kommer ihåg vad som gäller.

Höger, höger, vrid nu om åt höger!
Kom igen nu! Gud, vad Kenneth trög är!
Nyckelhålet finns på höger sida
Nyckeln ska man då åt höger vrida!
Höger, höger, höger!


Fast vänta nu... Är det inte vänster man ska vrida åt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0