Hål som håller


Jag har en hålslagare på mitt bord. Vet inte riktigt varför. Jag har inte gjort hål i något papper på flera år. Använder folk fortfarande pärmar? Själv lägger jag alla mina viktiga papper i en hög på golvet under mitt brännheta element. Det känns rätt ultimat.
En kompis från gymnasiet berättade att han hade varit med om en liten olycka och att alla hans viktiga papper hade brunnit upp. Han hade typ lagt dem på spisen när han skulle laga mat.
Hur dum får man vara liksom?




I "Vem kan slå Filip och Fredrik" (fortfarande inget frågetecken) tog radarduon i kväll sin tredje raka seger när Peter Magnusson och Hanna Ljungberg besegrades. Jag tycker faktiskt att det är ett jättebra program. Det är underhållande, lekfullt, men ändå på dödligt allvar i tävlingsmomenten. Trots det kan det vara rätt jobbigt att kolla på programmet. Det blir nämligen reklampaus hur ofta som helst. Ibland är det bara en enda gren mellan två reklampauser.
För att få tiden att gå brukar jag ta upp mina matteböcker (som jag aldrig läser i annars) och ögna igenom det som står. Sex minuter är precis lagom tid för att leta upp rätt sida, läsa tre rader och påminna sig själv om att "just det, jag är dum i huvudet".




I morgon inleds vecka 45. Snart brakar helvet loss. Den jobbigaste kursen av alla ska ta fart på riktigt. Med laboration och grupparbete på samma dag. Det ska faktiskt bli ganska spännande.
Synd bara att att jag inte har någon grupp att jobba med. Jag får väl bilda gruppen Nervöse Kenneth, Supernervöse Kenneth och Den där fjanten Kenneth som alltid blir nervös.
Jag tror att vi skulle komplettera varandra rätt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0