Halloween


Det känns som att ingen riktigt vet när det är Halloween. Förra lördagen gick ett gäng utklädda barn runt i området i jakt på godis. I måndags var det dags igen. På TV:n ser jag nu reklam om Halloweendekorationer, vilket tyder på att det ännu inte varit.

Och sen är det ju det här med Alla Helgons dag också, som i Sverige är någonting helt annat, men i övriga världen tycks vara ekvivalent med Halloween.

Så jag vet inte. Har det varit? Är det i dag? Är det i morgon?


PS. Jag lyckades redan innan kvällens Idol förutspå vem som skulle få lämna.
       Lite spooky så där.


Kommentarer
Postat av: Elin

Det här vet jag faktiskt! Halloween är den 31 oktober, så det är därför det är lite förvirring, eftersom det var en måndag o vissa då firade helgen före o andra helgen efter. Alla Helgons dag är den 1 november, men firas alltid lördag, o det var alltså i lördags. :)

2011-11-07 @ 18:01:49
Postat av: Elin

Vad märkligt, jag skrev precis en kommentar, men den försvann?



Det jag ville skriva var iaf att jag faktiskt vet det här! Halloween är den 31 oktober, så det var därför det var lite förvirring, eftersom det var en måndag o vissa därför firade helgen innan medan andra firade helgen efter. Allhelgonadagen är den 1 november, men Alla Helgons dag firas alltid lördag i anslutning till allhelgonadagen, o var i lördags! :)

2011-11-07 @ 18:05:51
Postat av: Elin

Nu fanns den första visst... Skrev dock fel i första, så läs den andra istället ;)

2011-11-07 @ 18:06:34
Postat av: Kenneth

Bra att du redde ut det! Tack! Jag ska försöka komma ihåg det till nästa år :)

2011-11-07 @ 23:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0