J*p*ner


Jag hann med ganska mycket i går. Stadsbesök. Plugg. Två filmer. Det enda jag inte hann med var att blogga.
Jag tänkte på en sak när jag av någon anledning såg The Grudge 2 (utan att ha sett första filmen). Varför är Japan så framstående i skräckfilmsbranschen?
Jag satt och tänkte på det ett bra tag, men till slut kom jag på det. Japaner är läskiga!
Det ligger i deras natur. Så fort man ser en bild på en japan så får man ju kalla kårar. Möter man en på stan så hoppar man automatiskt åt sidan. Ja, ser man bara en helt vanlig skugga befarar man ju direkt att det är en japan och att man kommer vara död innom en minut.
Jag menar, det är bara att kolla på deras flagga. Helvit med en bloddroppe i mitten. Fy fan.
Och eftersom alla ser likadana ut så vet man ju att ingen någonsin åker fast för mord. Så om man dör så gör man det förgäves. Och just att göra saker förgäves har ju blivit ett återkommande tema här på bloggen. Tyvärr.


Nu ska jag gå och köpa en Fars Dag-present. Jag kör på en långenrad och en teckning som vanligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0