Thomas, åh, Thomas!


Det blir alltid flera tal kvar. Tal som inte hinns med på räkneövningen. Så när passet är slut brukar Thomas säga "Jag hann inte med alla tal nu, men jag hoppas hinna med dem nästa gång istället. Det är lite färre tal då."

Visserligen är detta sant, men problemet är att han bara hinner med två tal i snitt. Så så länge som det är mer än två tal till nästa gång så byggs högen på ytterligare. Och det är alltid mer än två tal till nästa gång.
Tre och en halv vecka in i kursen har vi fortfarande inte hunnit med de där uppgifterna som blev kvar från första räkneövningen.
Men whatever. Uppgifterna i boken brukar skilja sig ganska mycket från tentauppgifterna.
Plus att jag ändå aldrig kollar igenom mina anteckningar från räkneövningarna i efterhand.


På dagens föreläsning stod Thomas och tjatade om "icitoci" i vad som kändes som minuter.
Jag ba: Vad fan är det för nånting?
Han pratade om det som om det var världens mest kända begrepp, och när jag kollade runt så såg jag att studenterna nickade med i hans berätttelse och log åt det som tydligen var ett skämt.
Själv satt jag som ett stort frågetecken och fattade absolut ingenting.

Lite senare kom det fram att han inte sade "icitoci" utan "easy to see". Då fattade jag också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0