Liten tenta, stor talang


Meningslös tenta i en meningslös kurs. Så känns det. Seminarieserie i vetenskaplighet.
Helt värdelöst, även om det nog var den roligaste kursen sedan Algebra och Kombinatorik.
Tentan var en piece-of-cake-tenta. Och jag konstaterade ganska snabbt att jag inte hade behövt läsa en enda sida i kompendiet för att bli godkänd. Det enda som kan fälla mig är om de ger mig minuspoäng för det där jag skrev om ballonger på fråga 14. Jag ingick nämligen en pakt inför tentan, där löftet var att man skulle skriva någonting helt sjukt på sista frågan om tentan gick bra i övrigt. Och det gjorde den ju...


Efter tentan drog jag och spelade biljard med Bashar och Thomas. Det gick skitbra. Sällan eller aldrig har jag spelat så bra som jag gjorde i dag. Sänkte bollar mest hela tiden. Vi körde tremannamatcher där alla fick fem bollar var, och där man vann om alla övriga tio bollar sänktes medan man själv hade minst en kvar. Trots att Thompa och Bompa (ja, det får du fan leva med, Bashar) vid flera tillfällen gick ihop sig för att slå ut mig, så vann jag 12 av 15 partier. Dessutom vann jag båda mina singelmatcher. Det var helt sjukt.


För tredje veckan i rad lyckades jag på förhand gissa vem som skulle lämna Idol. Men den här veckan var det väl inte någon som gissade fel.


Och på tal om att gissa så var jag ett mål ifrån att vinna 40 000 på tipset. Surt, sade räven.




Utomjording  Psst... räven... wanna hook up?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0