Jag svimmade inte men läraren dog


Jag lyckades hålla mig på benen under hela skoldagen och hela vägen hem. Jag var till och med pigg nog att se två perioder av AIK - Timrå. Men i tredje perioden somnade jag.
Tio minuter senare vaknade jag upp och upptäckte till min förskräckelse att den stabila 5-1-ledningen hade reducerats till 5-4!
Men som tur var blev det inga fler mål och AIK bärgade alla tre poängen.

I skolan, tidigare under dagen, dog tragiskt nog en lärare efter att bara ha sjunkit ihop på golvet. 56 år gammal. Troligen hjärtinfarkt. Tydligen var han inte bara vilken lärare som helst, utan en av Sveriges mest framstående matematiker.
Jag har inte haft honom i någon kurs, men jag känner flera som har det. Tydligen var han "obese to his knees", vilket skulle kunna förklara hjärtinfarkten.
När beskedet kom bröts föreläsningen och det kändes lite som om man var med i en film. Vem som egentligen axlade huvudrollen är dock ännu oklart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0