Framförhållning


Vi satt med fredagens laboration redan i dag så att vi skulle bli färdiga med grovgörat och kunna gå direkt på frågorna på fredag. I flera timmar satt vi.
När vi äntligen såg ljuset och kände vittring av slutspurten så visade det sig att vi gjort helt fel.
Vi hade läst in y som x och x som y. Den beroende variabeln var ologiskt oberoende och den förklarande variabeln förklarade inte ett skvatt. Så nu måste vi börja om från början på fredag!
Det enda positiva är att vi förmodligen inte kommer att göra samma misstag då.

På tal om fredag så är det då äntligen dags för det första av två efterlängtade grupparbeten. Jag har övergivit min grupp av Kennethkloner och slagit mig ihop med två av de absolut bästa i hela klassen (Emma och Sebastian). Ett rejält uppköp så klart, även om det ställer högre krav på mig. Men som en första del i en välbehövlig uppryckning har jag nu börjat plugga på fritiden.
Det känns faktiskt riktigt stort och kanske kan det vara det som vänder skutan. Två dagars plugg och redan känner jag att jag kanske borde satsa på en Masterexamen efter kandidaten.
Men sen minns jag labben och tänker att "Nej, kanske inte ändå".


Fick för ett tag sedan Lacoste-parfym i present av min syrra. Tänkte att det kanske var dags att prova den. Så i morse innan jag gick till skolan sprayade jag ner mig själv från topp till tå. Ett beslut jag kom att ångra. När jag kom fram till skolan var doften så stark att jag var tvungen att ta på mig en tjocktröja för att inte tuppa av. Hur övriga studenter upplevde det har jag ingen aning om, men jag misstänker att ett antal av dem andades uteslutande med munnen.
Å andra sidan är det väl marginellt bättre än den hätska svettdoft som normalt sett gäckar mig framåt slutet av termimerna när duscharna blir färre, kläderna blir varmare och jag går in i en tillvaro av dekadens.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0