Första advent


Morgonfika vid frukostbordet, hela familjen sittandes tillsammans. Elektriska ljus i fönstret. Levande ljus på bordet. Julsånger i bakgrunden och en mysfaktor på dryga 3000.
Nja, inte riktigt.

Jag vaknade upp av att en kall vindpust kylde ner mina redan kalla fötter. Jag såg mig omkring.
Det visade sig att jag låg i en skinnsoffa i ett radhus någonstans i Spånga. Bredvid två andra killar och en tjej från Bangladesh. Och jag är ganska säker på att doften som omgav rummet inte härstammade från saffran.

Men okej, nu lät det kanske lite värre än det var. Jag sov över hos Davomundo efter en FIFA-kväll, vilket även övriga nämnda personer gjorde. Doften kom från den ännu inte tomma chipsskålen som dukats fram i samband med kvällsfilmen.
Och nej, jag har inte träningsvärk ;)


Halvannat dygn senare gråter jag nu över ett svidande nederlag för ni-vet-vilka och konstaterar parallellt att jag fortfarande inte har börjat förbereda mig inför min muntliga redovisning på tisdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0