Att sova i skolan - en vinnande strategi


Jag borde sova i skolan oftare. Det är hur bra som helst. Jag går och lägger mig runt två - samma tid som hemma. Klockan sju intar städaren korridoren. Då vaknar jag och går upp (utan snooze) - samma tid som hemma. Jag slipper den sega tågresan hem på kvällen. Jag slipper framför allt den jobbiga tågresan till skolan på morgonen. Jag har inte heller några morgonbestyr att ägna mig åt, annat än att borsta tänderna. Så bara där sparar jag in drygt tre timmar.
Dessutom hinner jag med mycket mer under den övriga tiden också. Hemma finns det flertalet störande moment och många distraherande faktorer. I skolan är det lugnt och det finns egentligen ingenting annat att göra än att plugga. Sitter man i datorsalen kan man visserligen surfa runt på internet, men utan egna hörlurar kan man inte lyssna på ljudfiler. Och jag är inte direkt någon superchattare.
Så jag pluggar. Hela kvällen. I går skrev jag klart en labbrapport och läste 70 sidor kurslitteratur. Aldrig att det hade blivit av hemma. Dessutom känns det som att datorerna i skolan är tio gånger mer effektiva än min dator här hemma, så den korta tid jag spenderar i internets värld (t.ex. för att blogga) blir avsevärt kortare.
Matbiten löser jag med mackor, men det finns möjlighet att värma mat i mikrovågsugn om man har med sig matlåda. Och sova kan man göra i vilorummets soffa.

Det kan ju vara skönt att duscha med jämna mellanrum och ibland vill man ha den där eftermiddagssömnen för att "ladda batterierna". Så att sova i skolan varje dag är förstås inte aktuellt. Men typ varannan dag. Det skulle vara optimalt. Måndagar och onsdagar. Fatta vad det skulle höja min pluggstandard!

Jag kanske till och med skulle kunna få ett D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0