Livet


Livet går i perioder. Ena dagen är man glad. Andra dagen är man ledsen. Tredje dagen är man fortfarande ledsen. Fjärde dagen är man lite osäker, känner efter ett tag, men inser snart att man faktiskt är ledsen. Och så vidare. Det rullar på, till synes meningslöst, dag efter dag utan slut. Och ska jag vara ärlig så tror jag inte att livet har någon mening. Många söker den, många ställer åtminstone frågan. Men vad de flesta aldrig reflekterar över är:
Varför måste livet ha en mening?

Det kanske känns lite negativt att tänka i sådana banor, men egentligen så tycker jag inte det. Man lever ju likväl och kan fortfarande njuta av alla livets gåvor. Så varför måste man gå djupare än så?
Vad händer efter döden?  Ja, ingenting händer, man är DÖD, men varför bry sig?
Finns det en gud?  Nej, det finns det inte, men hade existensen förändrat ditt liv som det är?
Är alla lika mycket värda?  Självklart inte, men jag vet inte riktigt vad den frågan har här att göra.


Sluta tänka. Det är väl egentligen det som är min allmänna uppmaning.
Själv slutade jag tänka för flera år sedan och jag snittar ett C i betyg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0