Skolfri?


Min mamma ska börja på ett nytt jobb om tre veckor och är ledig fram tills dess. Det är lite segt, då försvinner typ poängen med att skolka. "Jo, jag lovar, jag är ledig varenda onsdag..."

Men jag försöker göra det bästa av situationen. Nej, alltså inte genom att gå till skolan eller plugga eller något så tråkigt, men genom att låsa in mig på mitt rum och stirra in i saker.
I dag: väggen. Förra veckan: en sko.

I morgon har jag eftermiddagspass i skolan och har därmed två möjligheter:

1. Sovmorgon till halv tolv och därefter åka relativt utvilad till skolan.
2. Gå upp vid vanlig tid och åka till skolan lika trött som vanligt.

Spontant låter ju alternativ 1 mycket bättre så det är nog det jag kommer sikta in mig på.


Ni kanske undrar lite om sagan igår. Davomundo har pressat mig på en saga så "Mitt liv som saga" kommer dyka upp här på bloggen med jämna och ojämna mellanrum. Det är en saga löst baserat på mitt liv. Och delvis Davomundos. Stilen? Ungefär som igår, men förmodligen mer slafsig och mindre genomtänkt ju längre tiden går. Som en typisk amerikansk p-rulle...



Dagens dikt:

Denna dikt är kort. Det kanske låter torrt.
Men glöm nu inte bort: den är av enrims-sort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0