Sitter här meD en plan


Åkte till skolan. Var där i en dryg minut.  Tjenixen Gudrun! Tack så jävla mycket för mitt D! Bye bye!   Ja, det blev alltså ett D i TSA-kursen. Tredje statistikkursen i rad där jag fått sämre betyg än jag borde ha fått. Inte för att jag har slarvat eller så, men för att statistik inte verkar vara min grej. På onsdag riskerar jag ett E i Stokastiska Processer (vad jag får i ODE behöver vi inte ens prata om men förmodligen blir det ett F) och vi kan väl konstatera att trenden inte är stigande. Nej, redan nu börjar jag trampa vatten och det håller förstås inte.  Någonting måste förändras. Davodinho har kommit till samma insikt och från och med nästa termin ska vi bli seriösa. Vi ska plugga hemma. Vi ska gå på föreläsningarna och sedan stanna kvar efteråt och plugga i skolan. Försöka göra åtminstone några uppgifter. Börja tentaplugga en vecka innan tentan. Helt enkelt bli allmänt seriösa med allt som hör skolan till.
Jag var väldigt engagerad i den här planen och såg fram emot att fullfölja den. Men sedan kollade jag in tidigare kursomgångar och insåg att inlämningsuppgifter och datorlaborationer är typ samma sak. Så där sprack den planen. Ja, för bristen på eget plugg har ju den här terminen berott till stor del på datorlaborationerna. Jag har suttit i skolan till elva flera gånger. Jag har ju till och med sovit över i skolan tre gånger för att skriva de där laborationsrapporterna.
Men på något sätt ska det ändå gå. Vi får bli mer effektiva. När vi spenderar över 30 timmar på en laboration så finns det vissa som spenderar 3. Så det finns ju lite sparkapital om man säger så. Så även om planen inte följs till fullo så ska den anammas lite grann i alla fall.
För vi ska plugga. Vi ska bli seriösa.


Kommentarer
Postat av: Anna

Men D är inte F! Grattis!!

2011-05-31 @ 22:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0