Brrrr...


En strålande dag i början av maj och jag vänder om, halvvägs till stationen, för att hämta min mössa. Men vet ni vad? Jag ångrar det inte för en sekund. Jag ångrade det några sekunder direkt efteråt när jag insåg att jag inte skulle hinna köpa frukost, men lite extra bröd vid lunchen fick väga upp.

Kyla var ordet. Trots jacka, mössa och vantar satt jag på Råsunda och frös. I andra halvlek fick jag till och med träningsvärk av att skaka. Vi tar det igen. Jag fick träningsvärk. Av att skaka!
Nämnde jag att det är maj?
För 11 dagar sedan såg jag AIK-Göteborg, kvällsmatch även det, utan jacka, mössa och vantar. Och jag var varm.

Matchen som sådan (läs match) går inte till historien som den mest välspelade tillställningen direkt. Men AIK var snäppet bättre än Örebro och den sköna övertidssegern var inte alls orättvis. Även om Örebro hade ett jätteläge att kvittera med bara sekunder kvar. Där satte man fantan i halsgropen!

Jag vann ingenting på tipset, men det gör inte så mycket. Det var en rätt bra dag ändå.

Sverige vann med 3-0. Viktor Fasth höll nollan i sin VM-debut. Nu lär han starta mot USA.
En som inte lär starta mot USA är Usama Bin Ladin. Han är tydligen död nu. Jahopp. Det var ju tråkigt för honom. För myten. Legenden. För Hitlers hemlige styvbror. Som fastnat i en tidsmaskin där han inte åldrats på ett antal år. Och just det, Hitler lever. Han har också bott i tidsmaskinen. Med Stalin. Sin älskare. Och deras gemensamma hund. Yggdrasil.
Vad tror ni? Julkalender i SVT 2013?


Nu är jag egentligen för trött för att göra något konstruktivt och borde i all logisk mening gå och lägga mig, men eftersom jag är dum i huvudet kommer jag istället att bre några mackor, ta mig ett järn och sedan se på TV till klockan halv fyra.





That's me.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0