Jag är här!!! Men det är ingen annan...


Gick upp tidigt. Utförde mina morgonrutiner. Tog tåget in till skolan för att gå på repetitionsföreläsningen i kursen Ordinära differentialekvationer. Gick till sal 34. Den var tom.
Japp, föreläsningen var inställd. 90 procent av klassen hade tenta i Algebra III och då tyckte väl Pavel att det inte var någon idé. Och ska jag vara ärlig så väljer jag utebliven föreläsning framför privatlektion alla dagar i veckan (utom onsdagar och helger). Men det känns ändå lite surt. Jag har inte gått på en enda föreläsning på hela kursen och när jag väl går så är den inställd. Tenta om en vecka Jag vet inte.


På tal om tentor så har jag ju två till nästa vecka. En av dem är i Tillämpad Statistisk Analys. Jag trodde att jag skulle vara helt borta när det gäller den, men efter att jag kommit över debaclet med inställd föreläsning så satte jag mig ner och pluggade. Och det visade sig att jag kunde några grejer. Och jag lärde mig dessutom några nya. Och vet ni vad? Jag kommer rent av att bli godkänd! Har även en hyfsad chans att bli godkänd i Stokastiska Processer och Simulering I. Det skulle ju innebära att det blir max en omtenta i sommar! Sweet.


En dag som denna slås jag alltid av tanken hur mycket man hinner med om man går upp tidigt. Om jag hade stannat hemma idag så hade jag fortfarande inte hunnit borsta tänderna efter frukost. Nu har jag liksom pluggat hur mycket som helst, ätit frukost och borstat tänderna. Precis som en vanlig människa.
Men då ska man också veta att jag om mindre än tre timmar kommer att gå och lägga mig för kvällen. Och när allt ska summeras blev dagen kortare trots allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0