Två av tre - men nu skiljs agnarna från betet


Nej, det var ingen felskrivning. Jag ville ha det så. Agn betyder faktiskt bete som fästs vid krok. Om jag sedan menar att agnarna skiljs från sig själva lämnar jag som en tolkningsfråga, men helt klart är att agnar existerar och att de på något sätt skiljs.


Den allmänna uppfattningen om TSA-tentan verkar vara att den var svår. Jag håller med. Sista frågan börjar bli en förbannelse. Jag har ju någon slags tvångstanke att jag måste skriva någonting på varje uppgift, även om jag är helt clueless. Men hade jag inte haft den tvångstanken så hade sexan lämnats blank för andra dagen i rad. Inte för att jag hade hunnit svara ordentligt på den ändå.
C. Det hoppas jag på. Jag räknade ihop min primära poäng till 38, men då har jag inte räknat med bonuspoäng från de tre deluppgifter (utöver sexan) som jag bara kunde lite halvt. 2 poäng extra där så har jag ett C. Det borde bli ett C.


Igår bröt jag för övrigt två tentatrender.
1) Jag utnyttjade en rökpaus (jag hade dock glömt att jag inte hade några cigaretter så där stod jag som ett fån och fejkpuffade luft).
2) Jag satt inte hela skrivtiden ut. Jag kände mig nästan lite rebellisk när jag lämnade klassrummet kl. 13.38 (sista inlämningstid var 14.00).

Idag var dock saker och ting "back to normal". Med sistaminutenstressad impulslösning på en fråga man dumt nog hoppat över fram tills dess som en extra krydda.


Bra, då kan jag skriva dit 13 raka godkända tentor i protokollet. Men nu börjar allvaret. Nu kommer vi till de där agnarna som jag nämnde i början. På torsdag har jag tenta i Ordinära differentialekvationer. En kurs som jag hittills försakat helt och hållet. En kurs som jag inte har pluggat till, där jag inte gått på några föreläsningar och där tentan dessutom kommer att vara på engelska. En kurs i avancerad matematik.
Jag har idag tittat igenom tre gamla tentor, med en väldigt generös totalpoäng på 9. Det kan bli så att jag struntar i tentan. Jag vill skriva den, men jag vill å andra sidan hålla den där sköna raden intakt. Å tredje sidan (vilken i egenskap av motståndare till den andra sidan borde samverka med den första) ingår inte den här kursen i min utbildning, så jag kan säga att den inte räknas. Fusk? Nej, det tycker jag inte. Det är ju jag som bestämmer reglerna.
Vi kan göra så här. Om jag imorgon kväll anser att mina chanser att klara tentan uppgår till mindre än 5 procent, så avvaktar jag till omtentan i augusti. Annars släpper jag lös det stora artilleriet och knarkar loss. Låter det bra?



Utdrag från dagens tenta:

"Paret Ytterbratt är fanatiska heminredare, och vill veta om det går lika fort att sätta ihop de tre IKEA-bokhyllorna Billy, Expedit och Liatorp, eller om det finns en skillnad. För att undersöka detta engagerar de sina fem välartade barn Ylva, Yrsa, Yngve, Ymer och Lars-Ove, som var och en får sätta ihop ett exemplar av var och en de tre bokhyllorna..."


Lol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0