Tent var det här


Tre tentor. Fyra dagar. En Kenneth. Katastrof.

Jag hjälpte Davodinho med en pluggplanering inför tentan, men gjorde ingen till mig själv. Som det nu visar sig är jag inte alls förberedd inför imorgon. Det är pinsamt att behöva erkänna det, men jag kommer kanske behöva nöja mig med basdelen. För 25-poängsgränsen som måste nås om man vill till högre betyg är seriöst hotad. Jag känner mig hyfsat stabil på väntevärde, varians och Markovkedjor. I bästa fall ger det 20 poäng på basdelen och ett E i betyg. Men ett litet avdrag någonstans och det är kört. Jag behöver poäng från den tredje frågan. Så idag ska jag nöta basdelsfrågor från alla sådana tentor som finns på internet. Tyvärr är de bara sju till antalet. Men om jag gör alla tentor två gånger, då blir det ju 14...
Hjärnan fungerar trots allt!



Följande rader är hämtade ur en tenta i andra kursen:

"En tillverkare av kattmat vill veta om katter föredrar något visst märke framför andra. Han bestämmer sig för att jämföra tre olika märken, A, B och C. En panel bestående av 49 hungriga huskatter släpptes en och en in i ett rum där det fanns tre likadana skålar, en för varje sorts kattmat. (Undersökningen innehöll från början 50 huskatter, men en av dem visade sig äta endast inkokt ål och grönmögelost, och deltog därför inte i studien.) ..."



Det är bra att man har någonting att skratta åt om tentan går åt pipsvängen.


Kommentarer
Postat av: Anna

Har två tentor i veckan och sitter i (nästan) samma sits som du! Bl.a. sannolikhet och statistik! Fruktansvärt! Hur kommer det sig att man skjuter upp att lära sig kursen fram till några dagar innan tentan?

2011-05-22 @ 13:01:29
Postat av: Kenneth

Personligen skyller jag på datorlaborationerna. Känns befogat.

2011-05-22 @ 15:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0