Och gammal är hon också...


Tentavakten verkade tro att det här var min första tenta någonsin.
"Skriv koden uppe i högra hörnet".     JAG VET!
"Skriv det på varje blad."     JAG VET!
"Du får inte skriva ditt namn där."     JAG VET!
"Håll dig innanför rutan där."     MEN JAG VET FÖR FAAN!


Det sista var jag nära på att skrika ut så att det hördes i hela klassrummet, men jag nöjde mig med att fisa lite diskret nästa gång hon gick förbi.


Hur gick tentan då? Ja, så där. Jag blir godkänd i alla fall. Tveksamt om det blir mer än så. Om Mia är snäll med rättningen kan jag få ytterligare två poäng på basdelen. 
Då kan det bli ett C och i sådana fall kom jag verkligen undan med halmstrået i byxfickan.


Men nu lämnar jag tentan bakom mig och ser fram emot en lugn, skön kväll helt och hållet fri från plugg.


Nej, just fan, jag har ju en tenta till imorgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0