Bloggen tar sommarlov


Då var det dags igen. Dags för ett uppehåll på bloggen. Juni, juli och augusti kommer att bli helt inläggsfria. Nästa inlägg kommer den 1 september. En torsdag. (Det var ju inte så genomtänkt.)

Min vana trogen avslutar jag med ett långt, tråkigt inlägg. Dels för att ni ska känna att det nog är en bra idé med ett uppehåll och dels för att jag ska få en chans att tömma mig.
Hehe. Tömma mig. Här kommer det grejer!
Nej...

Seriöst, ni behöver inte fortsätta läsa. Resten är bara ointressant blaj.



Ledig sedan i fredags men ändå är jag i farten. I går var jag i skolan. I dag var jag inte i skolan. I morgon ska jag till skolan... Det börjar bli lite tjatigt det där.
- Vad ska du göra i skolan, Kent?
- Kenneth!
- Ja?



Om någon fortfarande undrar vad jag ska göra i skolan så kan jag meddela att jag har dubbel tentaåterlämning. Men eftersom det här är det sista inlägget innan sommaruppehållet så kommer ni inte att få veta resultatet förrän i september. Jag kommer logiskt nog att få veta det i morgon.
Eventuellt blir det en omtenta i sommar. Eventuellt kan jag låtsas vara matteproffs några månader till. Jag hoppas på det senare. Då kan jag ju skriva dit 14 raka godkända tentor i protokollet.



Något annat som jag inte heller kommer nämna förrän i september är "The Finale of Smallville", en kombination av ord som jag för övrigt hoppas höra i sista avsnittet. "Previously on Smallville... And now, the finale of Smallville..." Det skulle vara mäktigt.
Sista säsongen har inletts med blandad respons från min sida. Ja, förlåt, SPOILER ALERT! SPOILER ALERT! SPOILER ALERT! De har varit lite avvaktande inledningsvis. Några onödiga sidohistorier som de hade kunnat hoppa över. Och så har de skrivit ut Chloe ur serien, det är ett väldigt stort minus. Chloe som är den enda, jämte Clark, som har varit med ända sedan början. Hon kommer ju så klart komma tillbaka till de sista avsnitten, men det är lite tråkigt att hon inte får vara med hela vägen. På pluskontot noterar vi att de har tagit tillbaka flera andra gamla "cast members". Säsongen inleddes med att Jonathan gästspelade. Sedan kom Kara tillbaka, Aquaman gjorde ett inhopp och nu senast återvände Lionel till serien i säsongens hittills bästa avsnitt. Martha är på ingång och hela säsongen har de myntat för Lex Luthors comeback. En comeback som närmar sig med stormsteg. Pete kommer inte att komma tillbaka av icke karaktärsrelaterade anledningar, så den enda som återstår då (utom möjligen Jimmy Olsen) är Lana. Där vet jag ingenting. Hon har redan sagt adjö två gånger och båda gångerna har varit riktigt magiska, så på sätt och vis vore det ju synd att plocka tillbaka henne. Men det här är sista säsongen. En stor era tar slut. Allt ska avrundas på bästa tänkbara sätt, så det är klart att man vill ha tillbaka Lana till serien. Och jag tror att hon kommer också. Det är ju inte som att hon är död eller nå't (vilket imponerande nog gäller för fyra av karaktärerna jag redan nämnt).
Återvändande karaktärer åsido så finns det två sidospår att följa upp, den mörka kraften och den här omega-grejen som har kommit nu på slutet. Men störst fokus kommer förstås, med all rätt, att ligga på Lex. Och på att Clark ska fullfölja sitt öde. Det är inte direkt särskilt svårt att gissa vad sista avsnittet kommer att heta. 
Huvudpoängen är att det, med tolv avsnitt kvar, börjar dra ihop sig. Och jag tror att avslutningen kommer att bli ruskigt bra.



Men nu till någonting helt annat. Av någon anledning går mina skärp alltid sönder. Två stycken har redan "pajat" i år. Så i dag köpte jag två nya. Davorigo lurade på mig tygskärp för 49 kronor styck.
- De här är av bästa kvalité!
- De här tygremsorna?
- Jaa! Det finns ingenting bättre någonstans i världen!
- Men vad är det där gula för nå't?
- Urin.



Ute är det shortsväder och det noterar myggorna. Har efter två dagars "kortbyxande" redan mer kli i benen än ett flingpaket från Kellogs. Men det gör inte så mycket. Så länge man lyckas undvika fästingarna så är det lugnt.
- Som i en filbunke, va?
- Mmm, det tror jag.



För nytillkomna läsare kan jag berätta att jag håller på att tömma mig. Passar på att snacka lite blaj. Ja, lite blaj, blaj, blajeliblaj, jag säger blaj, blaj, blajeliblaj...



I sommar ska min fysiska status utredas. Jag ska uppsöka en sjukgymnast och ska göra ett försök att bli kvitt den här knäskadan. Förmodligen kommer den inte att vara borta när jag checkar in i september. Men om den är det så ska jag förstås skriva om det. "Me and my knee (part III)" blir det då. Me and my annorexi blir det nu. Vågen ska fan inte vinna den här gången!



Och där är vi nu.
Då återstår det bara för mig att tacka för visat intresse under hela bloggsäsongen. (Tack!)
Nu tar vi allihopa en stor kopp lugnande, fyller våra sinnen med energi och syns (superpeppade) den 1 september!
(Om saknaden av blogginlägg blir alltför stor, finns som vanligt möjligheten att läsa gamla blogginlägg. De är i majoritet.)

Ha det så jättebra under lovet! Glad sommar! 


Med bästaste hälsningarna,

Blogg-Kenneth





Dagens dialog

- Har du hört den där om pastorn som tappade sin krage?
- Ja.
- Eh... skulle du kunna svara nej?
- Men jag har ju hört den.
- Ja, fast du förstör skämtet lite.
- Hur då?
- Jag hade liksom planerat att du skulle säga nej.
- Jaha?
- Ja, skämtet liksom baserar sig på att du svarar nej.
- Okej?
- Så skulle du kunna svara nej?
- Nej.
- Nej som i svar på frågan eller nej som att du inte tänker svara nej på frågan?
- Svar på frågan.
- Ja, fast nu blev det ju lite inkontinuitet i det hela. Jag ställde ju frågan för ganska länge sedan...
- Ja, men ställ den igen då!
- Ja, det skulle jag kunna göra förstås.
- ...
- Eh, jo, jag tänkte fråga dig... har du hört den där om pastorn som tappade sin krage?
- Nej.
- He, har du inte? Gud vad oallmänbildad du är! Hehe...
- ...
- Hehehe.
- Var det det som var skämtet?
- Ja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0