Aktuellt


Jag har många saker att åtminstone nämna i förbifarten, så då passar det bra med ett mixelipixinlägg. Ett hopelikokinlägg. Ett blandeliblandinlägg. Här på bloggen.


Lady Gaga var gästredaktör för Metro, ett lite väl upphaussat arrangemang. En stor bild på henne som framsida, någon hatbrottsstory som hon hade valt och en intervjuartikel med rubriken "Det är först nu jag njuter av sex". Det var allt.



Annars har ju den största snackisen den senaste tiden varit att Ashton Kutcher ska ersätta Charlie Sheen i "Two and a half men". Personligen tycker jag att det är en väldigt spännande approach. Jag gillar Ashton Kutcher jättemycket, men är ändå lite tudelad angående detta.
För nu måste jag ju nästan kolla på serien!



"Vissa kallar det väntan. Vi kallar det förväntan." 
Varför i helvete lägger han betoning på ä:et även i förväntan?



Tydligen är hälften av alla svenskor egentligen norskor. Bussen var full av dem idag. Vanvettigt klädda, viftandes med flaggor och sjungandes norska sånger. Ja, visst, det är Norges nationaldag, men seriöst? Vad är grejen?
Annars är sjuttonde maj här hemma dagen då mina föräldrar firar bröllopsdag. Förra året åkte de båt. I år begav de sig ut i regnet för att äta kinamat. För egen del passade det perfekt då jag fick huset för mig själv för första gången på ett par veckor. Tyvärr var jag så trött att jag somnade efter fem minuter.



Eftersom (chockerande nog) ingen anmälde sig till gästveckan på bloggen får ni istället gissa vilket av de två nästkommande inläggen som är skrivet med vänster hand.



Datorlaborationerna börjar återlämnas och de fortsätter att göra det utan rest. Om tentorna går åt skogen kan jag i alla fall trösta mig med att jag skrev några sjuhelvetes labbrapporter där runt april/maj.
Och nämnandet av tentor tar mig till morgondagens aktivitet. Pluggdag med Davodinho. Den första av tre innan sommaren. Jag hoppas att utfallet blir gynnsamt. Eller åtminstone att jag kan räkna ut ett konfidensintervall för att det inte blir det.
Men med tanke på att vi ska plugga stokastiska processer är detta inte särskilt troligt.



Over and out. (And that's what she said...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0