Same, same and yet it differs somehow


Satt med första laborationen i TSA-kursen i några timmar. Det var helt sjukt. Först satt jag ett par timmar i går och fattade nada. I dag fattade jag lite grada. Men det ville inte funka. Jag följde exemplet som fanns. Jag skrev av den givna koden. Men det funkade inte. Blev det inte error så fick jag 3000 värden för mycket. Eller så blev grafen en loop.
På kanske femtonde försöket, efter mycket knepande och knåpande fick jag det äntligen att funka. Hur? Genom att utgå från exemplet och skriva av den givna koden.
Suck.

Sedan var uppgift 4 av lite jobbig karaktär också. Jag var tvungen att själv lista ut hur man plockar ut specifika element från en lista (matris?) och sedan manipulerar dessa på olika sätt. Det tog en väldans tid. Mestadels för att jag bredde ut min kod över tre A4-sidor, vilket handledaren säkert kommer garva åt senare. Men jag kände mig i alla fall lite stolt att jag klarade det helt på egen hand. I ett språk där jag aldrig har gjort något annat än att just skriva av kod.


Mackor. Jag är lite sugen på mackor. Men jag får inte äta några mackor. Får inte äta någonting annat än frukt efter förlust eller personligt nederlag. Så jag tänkte typ gå och lägga mig.
Men jag vet inte hur kul det kommer bli att vakna upp i morgon. Jag får nämligen inte äta mackor då heller. Nej, det finns "rester" från "middagen", så jag måste äta det istället.
Fan.



Dagens what's-up?:

Lycknis har begärt en kreditupplysning på mig efter att jag beställde tre matteböcker inom loppet av en vecka.


Kommentarer
Postat av: David Rigo

Kanske maila mig om vad mina två böcker heter?



[email protected]

2011-03-23 @ 20:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0