Oh My God!


Det är inte bara titeln på två av årets bidrag i Melodifestivalen, utan även en beskrivning av vad jag känner inombords just nu. (Notera dock att "God" bara är där för att förstärka intrycket och inte är någon jag omnämner i spirituell väg. Fortfarande ateist.)

4-2 i måndags. 3-0 ikväll. AIK leder med 2-0 i matcher mot självaste HV71! Helt sanslöst!
Och det häftigaste är att det är helt och hållet rättvist. HV hade inte en suck där ute på banan. AIK dominerade från första minut.
Men okej. HV är HV. De vände ett 0-2-underläge mot Linköping för några år sedan och man ska fortfarande inte dra för stora växlar av detta. Tar HV två raka så är det helt utjämnat i kvartsfinalserien och HV sitter då ordentligt i förarsätet.
Men jag säger då detta. Om AIK vinner en av de två kommande matcherna... då vete tusan om HV klarar pressen. Nerverna. Anspänningen.
Nej, AIK har en jättechans och det finns all anledning till optimism trots allt.

Århundradets sensation i svensk ishockey. Ja, det skulle det nog vara (hittills vill säga) om AIK slog ut storfavoriterna, superstjärnorna, regerande svenska mästarna - HV71.
Och vad roligt det skulle vara. Bortsett från Jönköpingsbor och möjligen några Djurgårdssupportrar så skulle i stort sett alla hockeyälskare i Sverige gotta sig i detta. Att den så nederlagstippade nykomlingen AIK slog ut de regerande mästarna i kvartsfinalen.
Ja, det skulle inte kunna bli bättre.


På fredag fortsätter fighten. Och slutspelsskägget växer.
Inte hos mig dock. Jag låter håret växa på andra ställen istället Blinkar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0