Jag har en plan


Jag kom på den på väg hem från skolan. Ja, ser man på? Jag är hemma från skolan.
Planen går ut på följande:
1. Jag ska hålla mig vaken en timme.
2. Jag ska äta middag.
3. Jag ska borsta tänderna och gå och lägga mig för natten.

Det är lika bra. Då kanske jag kan vara pigg på en onsdag för en gångs skull. Det kan behövas, jag har nämligen ansatt onsdagen till veckans differentialekvationsdag.
Där ska jag sitta från morgon till kväll och lösa differentialekvationer. En efter en, två efter två och så vidare... Timme ut och timme in.
Endast jag och min temugg. Fylld med vatten. Icke smaksatt. Kallt.


I övrigt var det knökfullt på föreläsningen idag. Tiotalet fick trycka ihop sig intill väggarna.
Fan också. Nu måste jag ju åka in ännu tidigare och paxa en plats.



Dagens ordvits:

Brakelibrak. Nu brakar det loss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0