Fettisdagen


En dag uppkallad efter mig skulle man kunna tro. Årets första och troligen enda semla äts ikväll. Med grädde. Utan mandelmassa. Precis som i verkliga livet Blinkar.


Laborationen gick i stå och vi bestämde oss för att åka hem efter föreläsningen. Jag såg fram emot att ensam i stugan kunna kolla på TV medan jag åt mellis.
Jag åkte hem, satte på TV:n, dukade fram mellis och skulle precis bre min första macka när jag hörde dörrren låsas upp. Japp, min pappa hade en tidig dag och var hemma redan innan klockan tre. Så då var det bara att stänga av TV:n och packa tillbaka all mellis.
Istället gick jag ner till mitt rum för att sova. Men den planen gick i stöpet när David ringde och väckte mig tre gånger inom loppet av 90 minuter. Jag hann precis sjunka in i en dvala när "Cancerous phoney" började tjuta. Tre gånger om. Så sömnen uteblev och nu sitter jag här som en kutryggad gorillazombie och undrar om balsamvinäger är ett mattillbehör eller nå't man har i håret.



Dagens raggningsreplik:

"Betalar du eller ska vi smita från notan?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0