En ovanlig onsdag


Onsdagarna brukar normalt sett spenderas liggandes, sovandes, liggandes framför TV:n,
sovandes liggandes framför TV:n...
Men inte den här onsdagen!

Idag satt jag upp och var nästan uteslutande vaken.
Dessutom läste jag/bläddrade igenom 43 sidor i min diff.ekvationsbok. Förstod även en hel del. Att uppgifterna förblev olösta var ju lite tråkigt, men det hade ingenting med lathet att göra. Jag kunde helt enkelt inte lösa dem.
Många skulle kanske få panik när de inte ens kan lösa kursens enklaste uppgifter. Men inte jag. Det här innebär ju nu att jag slipper göra räkningsuppgifter under resten av terminen.
Ja, för det är ju ingenting idé att göra något man inte klarar av. Så jag nöjer mig med att läsa i boken.
Men ska man se till historien så är det bara en tidsfråga innan jag inte fattar vad jag läser heller. Så om någon vecka eller så är plugget över för min del. Fram till mitten av maj :)

Ibland är det skönt att vara korkad.





Bild på kapsyl.

För att ingen ska tro något annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0