Att sova med sig själv


Jag gillar onsdagar. Jag sover länge. Går upp. Äter frukost. Ser på DVD. Sover lite till.
Och sen är jag pigg resten av kvällen! Kan sitta uppe och plugga utan problem.
Övriga vardagar vet jag att jag inte kommer hinna plugga när jag kommit hem från skolan, eftersom jag oundvikligen kommer somna. Har jag tur i oturen sover jag mellan tio och tolv, vaknar upp och får ett par timmar gratis. Men då är kroppen rätt seg och viljan att lära sig saker är ju inte direkt den största.


På tal om att sova så såg jag en snubbe som sov på en parkbänk häromdagen. Jag såg inte att han andades, så jag tänkte att han kanske var död. Funderade på om jag typ skulle ringa polisen eller nå't. Men sen tänkte jag att han nog bara låg och sov trots allt, så jag gick därifrån.
Fick senare veta att han faktiskt var död, varpå det kändes lite onödigt att jag inte hade ringt polisen. Å andra sidan hade jag lite bråttom hem den dagen. Match på TV.
Så det hade ju blivit lite av en prioriteringsfråga. Död gubbe? Hockey? Hockey? Död gubbe?
Spontant skulle jag säga hockey.

Och hade man väl ringt polisen så hade de säkert trott att man sade röd gubbe istället för död gubbe. Typ:
- Ja, men vänta tills det blir grönt då.
- Vadå, hans blod?
- Ja, det krävs lite mod.
- Det kan nog dröja.
- Ja, ta av dig tröjan du.
- Ska jag  täcka över liket?
- Mmm, det är ofta kö på det fiket.
- Jag tror att han kan ha frusit fast.
- Ser du en trast? Ja, det var ju trevligt.
- Skickar ni hit någon eller?
- Inte det heller? Nä, det var ju tråkigt.
- Vad fan snackar du om? Det ligger en död jävla gubbe här på bänken och jag undrar om ni tänkte göra något åt saken!
- 27,5.
- Va?!

Tut tut tut


Kommentarer
Postat av: Anna

Stod det i tidningen att han var död? Pluggandet känner jag igen, eller rättare sagt tröttheten. Får ingenting gjort! :/

2011-01-28 @ 21:39:19
Postat av: Kenneth

Vem läser tidningen nu för tiden? Allting finns ju på nätet.



Okej, jag brukar faktiskt föredra tidningen framför nätet. Det är någonting speciellt med att hålla i saker gjorda av papper. Inte riktigt samma sak att omfamna skärmen.

2011-01-29 @ 03:56:38
Postat av: Anna

Men nättidning är samma sak!

2011-01-29 @ 22:15:48
Postat av: Kenneth

Yeah, it's really not...

2011-01-29 @ 23:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0