Som en så'n där gul äcklig sak


David hämtade ett glas vatten från cafét, och förstås hade de förstört det genom att ha en citronbit i vattnet. Standard på café och restaurang nu för tiden. Varför alltid denna jävla citronbit?
Citron gör sig inte bra i sådant som äts eller dricks. Borde förkastas helt. Gör sig endast bra i uttrycket "sur som en citron". Knappt det.

Om nu någon skulle vilja ha citronsmak på maten eller drycken så kan det väl finnas sådant där citronkoncentrat på sidan av? Bredvid den där olivoljan som man aldrig rör.


***
They did it again. Tunnelbanan utannonseras med Mörby Centrum som slutdestination. Men så går man på, åker några minuter, och upptäcker att Stadions normalt sett Djurgårdsblåa väggar nu är lika gråa som Djurgårdens spel. Då inser man, ihop med några hundra andra resenärer, att man befinner sig vid Karlaplan. På ett tåg mot Ropsten. Man får gå av tåget, åka tillbaka en station och därefter byta mot Mörby Centrum. Som tur är har man god tid på sig, varför det tio minuter långa tidsfördöjet  inte påverkar morgonstressen mer än ett "Jaja, det blir väl ingen tobakspaus idag heller".


***
Jag känner att jag inte fick tala ut tillräckligt om boktragedin igår. Allting hände så snabbt. Ena sekunden var den framför ögonen på mig. Nästa sekund var den i luften. Ytterligare ett par sekunder senare låg den på golvet, med mjuka och bräckliga hörn. Betraktad som ofin i all relevant framtid.
Men jag antar att det är sådant som händer. Ibland får man helt enkelt acceptera en motgång och offra 428 kronor på att köpa ett nytt exemplar. Det är så livet fungerar.


***
AIK har brutit förbannelsen och nu gjort första målet två matcher i rad. Och vad hände då?
Två segrar.



Dagens vers:

I världen finns det många djur.
Vissa av dem bor i bur.
Jag har djur som bor i bur.
Oftast är de i buren.


Kommentarer
Postat av: Malin

Är totalt med dig gällande citronen i vattnet!! Varför är en fråga som jag ofta ställer mig när jag ser denna skit. Lime likadant. Och den där förbannade gurkan som de petar i också. Hade jag velat ha gurka så hade jag väl ätit det och inte tagit ett glas vatten?!

2011-01-26 @ 13:45:56
URL: http://skenbar.blogg.se/
Postat av: Anna

Aaaah, Karlaplan!

2011-01-26 @ 19:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0