En jungfrus tankar


Vad är det för trams om att man ska hålla på och byta stjärntecken för att stjärnhimlen ändras?

"Jag som trott hela mitt liv jag är en skorpion, säger 25-åriga Sofia Whitcombe. Och nu är jag plötsligt skytt. Det är som om mattan ryckts undan mina fötter!"

Jo, men nu när du säger det. Jag har alltid känt att någonting inte stämmer. Typ som att jag lever någon annans liv. Här får det sin förklaring.
För övrigt har nog mattan ryckts undan många gånger för Sofia, eftersom hon omöjligen kan bli skytt i det nya systemet om hon var skorpion i det gamla. Kalendern förskjuts nämligen framåt, varpå en skorpion i det nya systemet endast kan anta stjärntecknena jungfru och våg.


Nej, hela grejen känns urlarvig. Låt istället varje månad ha var sitt tecken så blir det mycket lättare att hålla reda på det. Lätt och slätt. Inget tjafs. Inga komplikationer.
För jag menar, det är ju inte som att horoskopen verkligen betyder någonting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0