Solen vs Månen


Missade tydligen "fetaste solförmörkelsen" imorse. Drygt 80 procent av solen skymdes.
Och där satt jag som en loser och funderade på om man kunde införa en regelbundenhetskontroll genom att lagra värden i en mellanvariabel.

Men det kanske var lika bra. Hade säkert förstört mina ögon mitt i all upphetsning.

Någon gång skulle jag dock vilja se en total solförmörkelse. Kollade runt på webben och det visar sig att nästa totala solförmörkelse i Sverige äger rum år 2126.

Knapra Vita Pro?


Kommentarer
Postat av: Klara

Jag har sett två totala, inte sådär fruktansvärt spännande måste jag säga :)

2011-01-04 @ 23:02:00
Postat av: Kenneth

Sänker mina förväntningar så att det ska bli ännu häftigare när jag väl ser en?



Japp, så måste det vara. Visst? Visst?!?!?!?



Ja, så måste det vara.



2011-01-05 @ 00:58:07
Postat av: Anna

Gå ut på natten. Det är ungefär som en total solförmörkelse.

2011-01-06 @ 18:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0