När dag är lös är jag nervös


Imorgon ska jag redovisa en uppgift framme vid tavlan. Inför en massa människor. I en sal stor som en oxfilé där minsta lilla gulp ger ifrån sig ljudet av en rinnande bägare.
Det som nästan gör det lite extra jobbigt är att säkert 90 procent i klassen redan har gjort uppgiften, för vilka min lösning är helt överflödig och endast ett tidsfördriv i väntan på rast.
Dessa måste jag alltså dumförklara i min pedagogik med olikfärgade kritor och tillhörande bild.

Kväljningarna har redan börjat. Nu väntar vi bara på svimfärdigheten, kallsvettningarna och mitt obligatoriska pulsklimax (som dock inte brukar uppnås förrän sekunderna innan).

Note to self: Bring warm sweater.

Second note to self: Wear brought sweater.

Third note to self: Do not suck.



Dagens vers:

Jag ser dig nog, du mörke man.
Du ser på mig mest när du kan.
Men om vår vänskap ska bli sann
så måste du gå bort från mitt fönster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0