666


Hehe. Djävulen. Hihi.

Det är lite konstigt. Jag pluggade järnet i onsdags, slet med David i torsdags, läste igenom några anteckningar igår och har gjort två uppgifter idag.
Det är som att jag pluggar mindre och mindre ju närmre tentan jag kommer.
Egentligen kanske det är så man ska göra. Ta in fakta i början och sen "smälta det". Men så gör man ju inte. Knappast. Vem tror man att jag är? Godzilla?
Nej, här är det omvända spåret som gäller. Det börjar med 100 % avslappning och total nonchalans. Sedan läser man någon sida här och där i något reklamavbrott på TV. Med två dagar kvar börjar man ögna igenom gamla tentor. Natten innan börjar man råplugga.
Om man bara pluggar precis innan tentan så hinner man inte tröttna. Och det är ju vetenskapligt bevisat att stress ökar inlärningsförmågan.

Så jag har inte den blekaste aning om vad fasiken jag håller på med! Pluggar veckan innan...

Idiot.

Och till råga på allt så fortsätter alla bottenkonkurrenter att vinna sina matcher. Och AIK förlorar. Ja, jag bytte spår nu till Elitserien i ishockey. Tyckte att det var lämpligt.
Men jag tänker inte tröstäta. Har aldrig riktigt trott på den principen. Om något så tar den egna olyckan bort den goda smaken från det man äter. Så jag kör lite tvärtom. Jag tröstbantar.
Kan behövas faktiskt. Ni vill inte veta vad vågen stannade på imorse.


Dagens jag-vet-inte-vad:

Buskens bäste vän. Lövet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0