Avbruten ström och uppskjuten skivdröm


Strömavbrott. Pendeltåget stannade precis efter att dörrarna stängts vid Stockholms södra. Säkert en kvarts väntan bara på att dörrarna skulle öppnas igen så att man kunde byta till tunnelbana. Sedan var det ju så klart bara dörren längst fram som öppnades. Och jag stod nästan längst bak. Så det tog ett antal minuter att gå genom tåget också.
Men som tur var hade jag tagit ett tåg tidigare än vanligt, och hann i tid till räkneövningen. Hann till och med ta mig en titt i spegeln innan jag äntrade salen (och där var den dagen förstörd).
När jag åkte hem fyra timmar senare var det fortfarande förseningar i trafiken på grund av morgonens strömavbrott.


Enligt musikproducenterna.se är årets julklapp att spela in en egen låt (i riktig studio) för 3995 kronor. Jag blev nästan lite sugen. Det är ett ganska bra pris (ordinarie pris typ 16 000 kronor) och jag har ju faktiskt seriösa planer på att någon gång spela in en egen skiva. Men då handlar det inte om en singel utan om en skiva med typ 20 låtar. Så jag avvaktar nog cirka tio år till.
Och när jag väl spelar in den där skivan så lär det inte bli något jätteproffsigt. Jag kan tänka mig att kanske lägga ut 100 000 kronor totalt.
Jag har dock titeln klar redan: "Kenneth - The CD".

Lagom personligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0