Sjätte december


Jag vaknade tidigt i dag. Lite för tidigt. Städerskan kom redan halv sju.
Då fanns det inte så mycket att göra. Jag gick upp och skrev en dikt om en dvärg.
Kanske "pubar" den här någon dag.

På kvällen såg jag Magnus Ugglas show på Debaser. Det var coolt. Jag stod längst fram, typ en meter ifrån mikrofonstativet. Fick minsann några salivdroppar i pannan!
Vid några tillfällen satte Magnus upp foten på högtalaren och då skiljde det bara någon decimeter mellan oss. Dessutom tog duettpartnern Edith Backlund ögonkontakt med mig under sitt solo. Kändes som att hon sjöng bara för mig. Jag kände att en liten blinkning från min sida var lämplig. Efter det fick jag ingen mer ögonkontakt.

Showen pågick i nästan 90 minuter. Tydligen sjöng jag ganska högt för just nu är jag rätt hes. Och den höga ljudnivån har typ gjort mig lomhörd. Jag skulle inte säga att det ringer i öronen men det känns lite... hallå?...

I handbolls-VM tog Sverige tredje raka segern och i innebandy-VM vann Sverige med 30-0. 
Lite konstigt att man tillåter så många blåbärsnationer i ett VM.

I övrigt har första snön fallit i Stockholm, och det blev faktiskt lite dramatik i min tävling. David var närmast med sin gissning på 27 november. Dock inkom gissningen en och en halv timme efter att tävlingen stängdes, varför hans deltagande ogiltigförklarades. Vinnaren blev då istället Elin (26 november), som därmed är den första nominerade till Decembergalan. Grattis!


Kommentarer
Postat av: Elin

Yeeeeeees! Woho!!

2011-12-07 @ 23:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0