Back in the days


Någon gång under min skolgång fick jag som läxa att ta reda på ett ord eller "ord" som jag under min barndom använt istället för det riktiga ordet. Jag gjorde inte läxan. När läraren sedan frågade mig så sade jag att jag brukade säga "strecka" istället för "rita".
Vad fan hände med den improvisationsförmågan? Nu kan jag inte ens ljuga ihop minsta lilla historia.

- Vad ska du göra i kväll?
- Jag ska... eh... sova i skolan...

Men kanske var det lättare förr. Då var jag ju typ allmänt oseriös. Jag kommer ihåg att jag struntade i att plugga till ett prov i historia och istället skrev skämtsamma svar på alla frågor. Typ:

När levde Gustav Vasa?
svar: Pommes frites.

Jag behövde inte ens restkomplettera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0