FIFA blir bara sämre och sämre (och jag blir typ fet)


I över ett halvår hade jag sett fram emot FIFA12. Jag hade värsta superplanen på att skapa ett eget fotbollslag - Smallville Crows. Jag tog reda på vilka datum alla karaktärerna först förekom i en Stålmannentidning/-film. Dessa blev fotbollsspelarnas födelsedatum (dag och månad). Jag studerade skådespelarnas porträtt för att göra spelarna så lika dem som möjligt. Jag försökte ta hänsyn till både jordiska och utomjordiska egenskaper när jag tilldelade spelarna deras attribut. Ja, man kan säga att jag verkligen gick "all in" för det här. Efter sju timmars jobb (inklusive en kortare fikapaus) var jag äntligen klar med alla spelare. Dags att skapa laget.

Gick ej.

För att skapa ett lag behövde man tydligen ha en ethernet-kabel. Men ingen fara! Vi hade en sådan hemma. Kopplade in kabeln. Anslutningen "hittades inte". Efter dryga tjugo försök och efter att ha startat om både PS3 och modemet fick jag det äntligen att funka. Lyckades logga in på rätt hemsida och kunde äntligen skapa mitt lag. Dags att ladda ner det till mitt PS3.

Gick ej.

Nej, tydligen kunde man bara göra det om man hade "EA Sports season tickets", vilket jag inte har. Annars var man tvungen att köpa till något jävla paket. Men det stod inte var man kunde köpa det eller hur mycket det kostade. Så jag kan alltså inte göra mitt lag.
En hel dags arbete och ingenting för mödan. Och framför allt ett halvårs besvikelse på en gång. Det här skulle vara ett utmärkt tillfälle att rosta bröd i badkaret...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0