Innan natten blir dag


Sovit över i skolan har jag gjort ett antal gånger. Men i natt blir första gången som jag sover över i datorsalen. Att göra det är ett nödvändigt ont för att kunna jobba med projektarbetet under helgen. Datorsalen är nämligen stängd från fredag 23.30 till måndag morgon, och enda sättet att komma in är om dörren öppnas inifrån. Det är där jag kommer in i bilden.
Det är alltså inte bara mitt eget projekt som står på spel. Hela klassens öde vilar i mina händer. Så här viktig har jag inte känt mig sedan min halvt ofrivilliga statistroll i Idol.

Exakt var jag ska sova är ännu oklart. Valet just nu står mellan hatthyllan och skrymslet bakom kopieringsmaskinen. Hatthyllan är dammig, men har fördelen att den varken ger ifrån sig mystiska ljud eller cancerframkallande strålning.
Kopieringsmaskinen är å andra sidan ljummen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0