Skolkfest 2011


28 april ströks ju från den kategorin, men i dag känns det faktiskt som en relevant benämning. Tenta i kursen Stokastiska Processer och Simuleringar II på fredag. Två dagar innan har Anders lagt ett dubbelt föreläsningspass - i Linjära Statistiska Modeller!
Och sedan på föreläsningen:

"Ja, det var inte så många här. Är det förseningar i trafiken eller?"


Jag var dock där. Jag och sju andra tappra (varav hälften i och för sig inte ska göra tentan i Stokastiska Processer). Jag är absolut inte oförmögen att skolka, men jag erkänner att det skulle ta emot. I dag var jag dessutom redan i skolan. Jag sov över för näst sista gången den här terminen. Och jag var inte ensam. David var med. Och han snodde min plats!
Förpassad till en plats längre bort från korridoren vaknade jag sedan inte förrän städaren stod mitt i rummet med stora ögon, tittandes på mig som om jag var värsta trashanken.
Pinsam stämning. Jag försökte rädda situationen.

"Sorry, I was just taking a study break. My books are over there."

"Jag pratar svenska."

"Oh, yeah, right, blacks do that now..."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0